thelooksheltie

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Första inlägget

Av Joline - 10 mars 2011 17:47

Nu kommer första inlägget i bloggen :) Ni kommer också kunna följa Joline och mina BC på bloggen som är på kenneln's sida, denna bloggen hade jag tänkt inrikta på Joline och hennes träning.

Joline har nu varit hemma hos oss sedan Söndags, resan hem gick bra, vi åkte från Danmark på Lördagen och stannade en natt hemma hos min Syster som har två BC från mig Elvira och Ebonie (+ min gamla pansionär). Med mig hade jag Annamaria som bor några mil härifrån och skulle ha systern till Joline så förhoppningsvis kommer även hon dyka upp i bloggen någon gång då vi träffar dom. Valparna tog resan jätte bra opch sov mest hela vägen och att komma hem till syrran och träffa hennes hundar var ingen match, full fart direkt och massa bus. Joline sov hela första natten hos syrran sedan fortsatte resan upp över på Söndag förmiddag. Väl hemma tog Joline alla med storm hon dundrar in som ingenting hänt och bara tar för sig riktigt häftig valp måste jag säga. Om man gämför henne med mina BC valpar jag haft vid den här åldern var hon lite mer själv självständig till en början, men vi har börjat träna lite och hon har vissat sig vara riktigt följsam och lättlärd.

Har en liten kort tränings film på Joline från i tisdags och endel bilder, lägger ut dom senare idag då Joline har bitit av sladden till datorn.... Så måste hitta eltejp och laga den då datorn kommer att dö om 14 minuter. Underbart med valp i huset   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 6 juni 2011 19:35

Nu har Joline deltagit på sin andra utställning, hon blev BIM-valp med kritiken: 5mån tikvalp m bra uttryck. Bra förbröst & bröstkorg. Mkt välvinklad fr & bak. Vacker topline. Bra kors. Rör sig mkt bra. Bra tassar.       Joline 5mån   ...

Av Joline - 18 maj 2011 18:32

Japp du har Joline debuterat i utställningsringen. Hon skötte sig kanon och har en härlig attityd i ringen, hon placerade sig 3 btkl (valp) med HP. Hennes kritik löd:   4 mån gammal, feminin tik av utmärkt typ. Välskuret kilformat huvud. Bra över...

Av Joline - 4 maj 2011 23:07

Tyvärr har denna bloggen legat nere. Men skall försöka bättra mig. På Torsdag blir hon 4 månader och vi har börjat med lite "riktigt" träning nu, vi har varit uppe på agilitybanan ett par gånger så hon har fått testa balanshindrerna och tunnlar. Ende...

Av Joline - 22 april 2011 00:45

Nu var det på tiden det kommer en liten uppdatering. Jojo växer och växer, men tack och lov har hon bromsat lite sista veckan innan han hon växt 2cm i veckan.   Hon är med på allt vi hittar på och fortsätter utvecklas åt precis rätt håll. Kam...

Av Joline - 1 april 2011 08:54

Ja här kommer lite försenade 12 veckor bilder på Joline, dom är tagna i Onsdags men har inte tagit mig tiden lägga in förens nu. Joline fick besök på sin 12 veckors dag av Linda (Flashtins kennel) hennes stamtik Tindra och 3 av hennes valpar, Alla ...

Ovido - Quiz & Flashcards