thelooksheltie

Alla inlägg under maj 2011

Av Joline - 18 maj 2011 18:32

Japp du har Joline debuterat i utställningsringen. Hon skötte sig kanon och har en härlig attityd i ringen, hon placerade sig 3 btkl (valp) med HP. Hennes kritik löd:


4 mån gammal, feminin tik av utmärkt typ. Välskuret kilformat huvud. Bra överlinje och underlinje. Vackra ögon, välplacerade något stora öron, markerat förbröst, utmärkt hals, välvinklad fram, mkt välvinklad bak. rör sig mycket effektivt, parallelt fram och bak. Trevligt temprament och mkt välvisad.




       


Grattis till Jolines Kullsyster som blev BIR och BIS-3 :)


Jag ställde också ut min Mammas Australian Shepherd tik, Blacktorn's My mind's Eye och hon blev Best In Show!!!


 


Av Joline - 4 maj 2011 23:07

Tyvärr har denna bloggen legat nere. Men skall försöka bättra mig. På Torsdag blir hon 4 månader och vi har börjat med lite "riktigt" träning nu, vi har varit uppe på agilitybanan ett par gånger så hon har fått testa balanshindrerna och tunnlar. Endel lydnadsträning med andra hundar runt omkring har det också blivit och hon har ett väldigt fint fokus. Kanske det kommer någon film inom kort.


Idag har hon fått gå sitt första viltspår med lina och sele, vi har lekt lite med klöven och kört lite lek/gömma övningar i skogen, så hon skall lära sig använda näsan och lära sig röra sig i skogen. Men idag var första gången jag la ett riktigt spår, det var inte långt 75m kanske, och första spåret förstod hon ingenting ville mest bara sitta fot och funderade vad vi gjorde där... Andra spåret gav jag henne lite retning genom att hon fick se när jag gick iväg sedan kom jag tillbaka och hämtade henne och satta henne på spåret, då gick det mycket bättre, gjorde ett till sådant och även det tog hon bättre. På Lördag börjar vi en viltspårkurs, skall bli riktigt roligt! Och Nästa helg är det utställningsdebut!


Här kommer några 16v bilder (från förra Onsdagen)


 


   


Tyvärr suddig men man ser hennes rörelser


 


Här är också en film på Jojo och hennes bästa kompis, våran stallkatt Arne



Presentation


Joline's träningsblogg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards